შეფასების კრიტერიუმი


       

          

შეფასების სქემები დაწყებითი კლასების  მათემატიკაში                    
                                   დაკვირვების  რუბრიკა        
                                         ჯგუფური მუშაობა


კრიტერიუმები

დიახ
არა
ნაწილობრივ
რეკომენდაცია

ჩართულია სამუშაო პროცესში





უსმენს  სხვის აზრს, თანამშრომლობს ჯგუფის წევრებთან





ასრულებს დავალებას  და თავადაც  გასცემს მარტივ ინსტრუქციებს





შეუძლია  საკუთარი აზრის გარკვევით გადმოცემა






                                              
                                                         პრეზენტაცია


კრიტერიუმები

დიახ
არა
ნაწილობრივ
რეკომენდაცია
მოსწავლე მეტყველებს გამართულად





ფლობს აუდიტორიას





იყენებს თვალსაჩინოებებს





ადარებს მოვლენებს, ფაქტებს, საგნებს.





იცავს დროის ლიმიტს





პასუხობს თემის ირგვლივ დასმულ კითხვებს





                                          
                                         დაკვირვების რუბრიკა
                                 ზეპირი ანგარიში

კრიტერიუმები

დიახ
არა
ნაწილობრივ
რეკომენდაცია
კითხულობს რიცხვებს, განმარტავს და ასახელებს თანრიგში მდგომი ციფრების მნიშვნელობას




ასახელებს მოცემულის წინა და მომდევნო რიცხვებს, ასახელებს რიცხვის უახლოეს  ათეულს, ასეულს.




ზეპირი ანგარიშისას იყენებს მოქმედებათა თანმიმდევრობას,  ირჩევს შეკრება გამოკლების მოქმედებების შესრულების ადექვატურ ხერხს




ზეპირად ასრულებს გამრავლება-გაყოფას მარტივ შემთხვევებში






დაკვირვების რუბრიკა

კანონზომიერება  და ალგებრა


კრიტერიუმები

დიახ
არა
ნაწილობრივ
რეკომენდაცია
მოცემული მიმდევრობის მიხედვით ქმნის სხვა  მიმდევრობას  და ადარებს  მიმდევრობებს  ერთმანეთთან




წინასწარ  მოცემული წესის მიხედვით  განავრცობს  მოცემული  მარტივი  შესაბამისობის ფრაგმენტს




შეუძლია  რიცხვითი  გამოსახულების შემცველი  ტოლობის  შედგენა  და  მისი  საჭიროებისამებრ გამოყენება






                                        შეფასების   რუბრიკა  დაწყებითში                    
                                                                           (მათემატიკა)

კრიტერიუმი  
მინიმალური
საშუალო
მაქსიმალური
მათემატიკური ცნებების, ტერმინების ცოდნა
არაადეკვატურად იყენებს ცნებებს, ტერმინებს, აღნიშვნებს.
იყენებს ზოგიერთ ცნებას, იცის გამოყენება ნაწილობრივ.
იცის და მართებულად იყენებს ყველა ცნებას, ტერმინსა და დებულებას.
გამოთვლები
ვერ ასრულებს გამოთვლებს.
გამოთვლები მეტ-ნაკლებად სწორია, შედეგი არასრულყოფილია.
გამოთვლებს სწორად, უშეცდომოდ ასრულებს, შედეგიც ადეკვატური და სრულყოფილია.
კავშირები და მიმართებები
ვერ ამყარებს კავშირს სხვადასხვა სტანდარტულ მათემატიკურ ობიექტსა თუ პროცედურას შორის. უჭირს მიმართებების დანახვა.
აღწერს და მეტ-ნაკლებად აკავშირებს
სხვადასხვა სტანდარტულ მათემატიკურ ობიექტებსა თუ პროცედურებს. ასე თუ ისე ხედავს მიმართებებს.
კარგად აკავშირებს და აღწერს სხვადასხვა მათემეტიკურ ობიექტებსა თუ პროცედურებს. არ უჭირს მიმართებების დანახვა.
     



                         ზოგადი  დაკვირვების რუბრიკა   გეომეტრიაში


კრიტერიუმები

დიახ
არა
ნაწილობრივ
რეკომენდაცია
ამოიცნობს, ასახელებს და აღწერს ბრტყელ გეომეტრიულ ფიგურებს, ქმნის მათ  მოდელებს





იყენებს  სახაზავს,  ადგენს  ფიგურის  გვერდების  ზომებს, გამოსახავს სხვადასხვა  ერთეულში  და  ადარებს  მათ





ამოიცნობს  სივრცულ გეომეტრიულ  ფიგურებს გარემოში,  ან  ფიგურათა  მოდელების  გროვაში





განასხვავებს სივრცული  ფიგურების   ელემენტებს და იყენებს გეომეტრიულ ტერმინებს






No comments:

Post a Comment